Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Dentarium Oy:n EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.
Laadittu 10.11.2025.
1. Rekisterinpitäjä
Dentarium Oy
Mikonkatu 8 A, 7. krs
00100 Helsinki
Y-tunnus: [lisää tarvittaessa]
2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Jorma Lukkariniemi
Sähköposti: jorma.lukkariniemi@fiment.fi
Puhelin: 050 55 272 95
3. Rekisterin nimi
Dentarium Oy:n asiakas- ja ajanvarausrekisteri
4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteet ovat:
sopimus (esim. palvelun varaaminen ja toteuttaminen)
lakisääteinen velvoite (esim. kirjanpitolainsäädäntö ja terveydenhuollon säädökset)
rekisteröidyn suostumus (esim. markkinointiviestintä, uutiskirjeet)
Henkilötietoja käsitellään seuraaviin tarkoituksiin:
ajanvarausten käsittely ja vahvistaminen
asiakasviestintä ja asiakassuhteen ylläpito
palveluiden tuottaminen ja kehittäminen
lakisääteisten velvoitteiden täyttäminen (esim. laskutus ja kirjanpito)
suostumuksen perusteella tapahtuva markkinointi
Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennettavia tietoja voivat olla:
etu- ja sukunimi
yhteystiedot (puhelinnumero, sähköposti, osoite)
ajanvarauksen tiedot (palvelu, aika, lisätiedot)
laskutus- ja maksutiedot
asiakkuuteen liittyvä viestintä ja palveluhistoria
mahdolliset suostumukset ja kiellot markkinointiin liittyen
Tietoja säilytetään niin kauan kuin asiakassuhteen hoitaminen tai lakisääteiset velvoitteet edellyttävät.
Tiedot poistetaan tai anonymisoidaan, kun niiden säilyttämiselle ei enää ole perustetta.
Verkkosivuston vierailijoiden IP-osoitteita ja välttämättömiä evästeitä käsitellään oikeutetun edun perusteella sivuston toimivuuden, turvallisuuden ja tilastoinnin varmistamiseksi. Kolmansien osapuolten evästeille pyydetään erillinen suostumus.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Tietoja saadaan asiakkaalta:
ajanvarauksen yhteydessä (verkkolomake, sähköposti, puhelin)
asiakastapaamisissa ja palvelutilanteissa
asiakkaan itse antamista tiedoista
Yritysten yhteyshenkilöiden tietoja voidaan kerätä myös julkisista lähteistä (esim. verkkosivut, hakemistopalvelut).
7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja siirrot EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti kolmansille osapuolille, paitsi:
palveluntarjoajille, jotka käsittelevät tietoja rekisterinpitäjän lukuun (esim. ajanvaraus- ja laskutuspalvelut)
viranomaisille, silloin kun se on lain edellyttämää
Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle ilman rekisteröidyn nimenomaista suostumusta tai ilman EU-komission hyväksymää siirtoperustetta.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta.
Tietojärjestelmät ja sähköiset palvelut on suojattu palomuurein, salasanoin ja muilla teknisillä ratkaisuilla.
Manuaalisesti käsiteltävät tiedot säilytetään lukituissa tiloissa.
Pääsy tietoihin on vain niillä työntekijöillä, joiden työtehtävät sitä edellyttävät.
9. Tarkastusoikeus ja oikeus tiedon korjaamiseen
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus:
tarkistaa itseään koskevat tiedot
vaatia virheellisten tai vanhentuneiden tietojen oikaisua
Pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle.
Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä.
Vastaus annetaan pääsääntöisesti kuukauden kuluessa.
10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisteröidyllä on oikeus:
pyytää tietojensa poistamista rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi")
rajoittaa henkilötietojensa käsittelyä tietyissä tilanteissa
peruuttaa suostumuksensa markkinointiin milloin tahansa
Pyynnöt tulee toimittaa kirjallisesti rekisterinpitäjälle.
Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöihin EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).